Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

.....

.....

Friday, November 19, 2010

Wahai Perempuan, TOLONGLAH Kasihani Kami!

Dunia adalah perhiasan..dan ingatlah
bahawa perhiasan dunia yg paling
indah adalah wanita solehah..<3
Ikutilah Luahan Seorang Lelaki Kepada Wanita..

Bismillahirahmanirrahim...


Wahai wanita² dan sahabat² sekelian.. Di sini saya ingin kongsikan luahan hari seorang lelaki kepada wanita... Marilah kita sama² membacanya dan mengambil iktibar dari luahan hati ini... Sekian...

Kepada sahabat² yang membaca artikal ini, semoga kita mendapat pengajaran daripada artikal ini terutama sahabat² yang bergelar WANITA di luar sana.. InsyaAllah...

Ikutilah luahan hati beliau…


| Kepada Insan Bernama Perempuan, |


Sesungguhnya saya terseksa dengan perangai sesetengah dari kalangan anda.

Pakai baju nampak pusat, pakai skirt pendek.
Ketat-ketat bak sarung nangka, terbonjol sana tertonjol sini.
Sanggul atas, sanggul tepi, sanggul belakang.
Rambut hitam, oren, pink dan hijau.

| Perangai Sengal |


Saya bukan membenci sesiapa secara khas.

Saya secara khas, membenci sikap dan perangai khas, waima milik siapa pun perangai itu bertapak.

Aku suap engkau, engkau suap aku.

Ambil gambar bersama, biar nampak romantik, biar ku peluk pinggang rampingmu.
Baru pasangan bahagia kata orang.

Saya kata,


"Kesian bakal suami anda!!"


Kalau suami anda tiada marah, pasti dia jenis yang DAYUS. Isterinya jenis 'bisa pakai' (bespak kata orang Indonesia). Hak milik awam, kegunaan bersama..


Saya marah dengan perangai ini.

Saya sedih dengan sikap ini.

| Melayu Dulu, Melayu Kini |


Melayu 70-an cukup pantang anak dara mereka keluar malam, berdua-duaan apatah lagi.

Walaupun zaman itu, zaman rambut tersembul jambul, Melayu sedar tatasusila adat dan agama.
Melayu alaf baru pula pantangnya berbeza. Bertudung kebanyakan, tetapi tudung sekadar adat, bukan ibadat.

" Balik jangan lambat sangat.Pukul 10 malam ye!"


Laung seorang ibu dari kejauhan. Tersenyum puas melihat anaknya cukup laris. Ada lelaki yang sudi menjengah.

Melayu bergerak ke arah kehancuran.
Melayu tanpa Muslim bergerak ke arah celaka.
Tidak ajaib bin hairan, apabila akhir zaman, lelaki yang paling baik sekadar berkata..

" Kalau ye pun nak berzina, buat la elok-elok kat tepi jalan. Tengah-tengah jalan ni kan kena langgar kereta .Tak kan bahaya!"


| Hak Asasi Saya Seorang Lelaki!!! |


Anda mahu berfesyen ala Britney Spears?

Paris Hilton atau Lady Gaga?

"Suka hati kami la. Inikan hak asasi kami"


Ada perempuan sengal yang berkata sedemikian. Rasa ingin mencili-cili terus mulut yang bercakap tanpa menggunakan kepala akal.


Fitrahnya lelaki suka kepada perempuan.

Apa-apa yang diwajibkan syariat untuk dilindungi, pasti terkandung hikmah di sebaliknya.

Lelaki juga punya hak asasi!

Kalau ada lelaki yang terangsang melihatkan aksi-aksi anda, anda perempuan telah MELANGGAR HAK ASASI kami untuk hidup tenang dan damai.

Bolehkah kami menyentuh dan membelai anda, usai anda mempertontonkan badan di khalayak?

Anda biarkan pandangan lelaki meratah badan anda.
Sudikah pula anda biarkan lelaki meratah pula badan anda?
Inikan hak asasi kami sebagai lelaki..
Jangan berselindung di sebalik hujah Pak Pandir itu.

| Lelaki Proaktif, Lelaki Reaktif |


" Lelaki tundukkanlah pandangan. Jangan tengok kami!"


Hilang Pak Pandir, muncul Pak Kadok.


Percayalah saya, kami lelaki berasa terseksa. Menunduk itu perlu, melarikan pandangan itu patut.Sedaya upaya, jerih dan perih diusahakan.


Tetapi percayalah saudari-saudariku, di pihak anda pun janganlah menjadi punca celaka itu.

Sudah tahu kucing sukakan ikan, janganlah pula digoreng enak, dihidang di depan sang kucing, dengan mengharapkan sang kucing melihat semata-mata.

| Saya MARAH dengan PERANGAI! |


Saya bukan mentarget individu, saya konsisten membenci perangai.

Saya tidak menghakimi orang, saya hanya katakan perangai itu salah.
Ada yang sengaja berperangai, ada yang tidak sedar dan sebagainya.Ada juga yang terikut-ikut.

Kerana ISLAM konsisten dengan prinsip.

Manusia boleh berubah, tetapi PRINSIP itu tidak.
Salah tetap salah, benar tetap benar.
Walaupun saya pelaku salah, saya mohon dibetulkan.

Kerana pembetulan sesuatu yang SALAH, adalah TANDA kita saling mencintai dan menyayangi.

Kerana senipis-nipis IMAN, adalah kita membenci.
Jika sudah tiada BENCI, masihkah ada HARAPAN IMAN di HATI??

Maaf SAUDARIKU, AKU MENYAYANGIMU!!


p/s: Sayangilah dirimu wahai wanita…

Tidakkah anda berasa berdosa apabila berpakaian seksi???
Tidakkah anda berasa takut dengan Azab Allah di Akhirat nanti???
Tidak mahukah anda masuk ke SYURGA???
Mengapakah perlu di tayangkan segala mahkota anda kepada Lelaki?
Cukuplah segala mahkota anda Cuma di tayangkan kepada Suami anda dan Mahram anda sahaja..
Sayangilah dirimu sendiri sebelum orang lain menyayangi dirimu…

Sekian..

Wallahua’lam..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Post a Comment